У Криму росіяни розпиляли плавдок, що затонув шість років тому разом з субмариною

В окупованому Севастополі розпиляли плавдок ПД-16, що затонув у 2019 році в Південній бухті разом з субмариною Б-380

Михайло Хомченко

Про це пише "Мілітарний" з посиланням на пропагандистські ресурси, передає Depo.Крим.

Плавучий док ПД-16 заклали у 1938 році, а вже наступного року завершили його будівництво. В часи Другої Світової Війни його евакуювали з Севастополя до Новоросійська, а по завершенню війни доправили назад.

З 2005 року в док поставили підводний човен Б-380, який після прийняття до складу флоту у 1982 році, з 1992 року перебував в ремонті. В ніч з 14 на 15 грудня 2019 року вони обидва затонули у Південній бухті Севастополя.

Оскільки підводний човен майже одразу сплив на поверхню і перебував на плаву, його спочатку відбуксирували, а в 2020 році утилізували в Інкермані. Весь цей час плавдок залишався на місці. Підводний човен Б-380 "Святой князь Георгий" – це остання субмарина проєкту 641Б "Сом". На озброєнні 6 торпедних апаратів (533 мм) з боєзапасом в 24 торпеди.

Б-380 належить до великих дизельний човнів проекту 641Б. Фактично це глибока модернізація того ж проекту що і український човен "Запоріжжя", що захопили окупанти в 2014 році.

Під час розподілу Чорноморського флоту СРСР в 1996 році він пропонувався Україні, але через технічний стан ВМС України від нього відмовилися. З тих пір він пробув в статусі "в ремонті" до 2016 року, коли стало відомо про оголошений тендер на його утилізацію. Проте і після того він залишався в плавучому доку.

У ніч на 21 червня 2023 року у Севастополі затонув ще один плавдок – ПД-19, разом з ним пішов на дно лоцманський катер, який перебував у доку на ремонті.

Проте це не найбільша втрата російських плавдоків, в ніч на 30 жовтня 2018 року в Росії у берегів Кольської затоки затонув плавучий док ПД-50. Він був найбільшим плавдоком в Росії і міг приймав авіанесучий крейсер "Адмирал Кузнецов".

 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Крим