ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Після запуску фур Керченським мостом все стане ще дорожче

Проїзд вантажівок на Керченському мосту не зробить товари в магазинах окупованого півострова дешевше. Більш того - російська продукція не подешевшає тут навіть після відкриття залізничної частини мосту

Depo.
3 жовтня 2018 10:30
ФОТО: depo.ua

Про це повідомляє Depo.Крим з посиланням на "Новини Криму".

У плюсі ​​залишаться тільки компанії з Росії, говорять перевізники. Дорожнечу продуктів в окупованому Криму "влада" регіону та Росії списували на вартість поромної переправи.

"Відкриття вантажного сполучення Кримським мостом, а потім і залізничної гілки дозволять збільшити завезення продукції на півострів, підвищити рівень конкуренції, - заявляв "глав"а російського уряду Криму Сергій Аксьонов. - Упевнений, що ціни будуть стабілізовані ".

"Глава" ФАС Ігор Артем'єв прогнозував, що мостом масово поїдуть підприємці з інших регіонів і антимонопольники залишиться на півострові без роботи: "Ціни неможливо буде утримати, ми там не потрібні будемо в принципі", - говорив він.

Але ось фури пішли по мосту - а ціни в магазинах окупованого Криму не впали. І не впадуть, впевнені учасники ринку. Єдине, що зміниться - владі тепер буде складніше пояснювати їх зростання, іронізує у себе в Facebook голова Асоціації вантажних перевізників та експедиторів Криму Анатолій Цуркін.

"Їх доставка до Криму без переправи дійсно стане дешевше на 10-15%, - пояснює парадокс Цуркін. - Але 95% відправників товару в наші торгові мережі знаходяться на материку. Дисконт від моста отримають вони, і ділитися ним з кримчанами навряд чи стануть. А ось доставка вантажів з Криму може подорожчати".

За словами колишнього міністра транспорту республіки, пов'язано це з її заниженою вартістю сьогодні. На сусідній Кубані багато виробництв, є найбільший порт, попит на послуги перевізників там високий, власники фур можуть задирати ціни. А в окупованому Криму мало що виробляють: 70% вантажопотоку це - ввезення і лише 20-30% - вивезення. Спорожнених фур з материка тут багато і їх послуги такі дешеві, що їм вигідніше повернутися порожніми, ніж стояти і грузиться за копійки. Раніше вони все одно вантажилися, щоб хоч якось "відбити" переправу. Тепер демпінгувати нема чого.

"Фура заробляє, поки їде. Ніхто не буде втрачати 3-4 дорогоцінних дня на навантаженні в Криму заради 20 тисяч: простіше швидко повернутися порожняком в Краснодар, завантажитися там на 50 тисяч і поїхати, наприклад, до Москви", - пояснює Анатолій Цуркін.

Тепер, за прогнозом експерта, вартість автомобільних вантажоперевезень з окупованого Криму зрівняється з середньою по Росії і виросте на 20%. А тим часом "влада" республіки плекає надії населення швидким запуском залізниці через міст.

"Глобальні зміни у ціновій політиці відбудуться після відкриття залізничної частини Кримського моста, - розповів журналістам Аксьонов. - Залізниця найдешевший вид транспорту, який забезпечить швидку доставку вантажів за нормальною ціною. Думаю, що падіння цін буде, але поки великі гравці ринку не зайшли до Криму".

Але глава Асоціації вантажних перевізників та експедиторів впевнений: знизити ціни не допоможе і це. "Залізниця не така вже й дешева, як багато хто думає, - пояснює Цуркін. - Рік-два тому Мінтранс РФ, щоб підняти продажі нових вагонів, ввів настільки високий збір за продовження експлуатації старих, що власникам стало дешевше продати їх на металобрухт. У підсумку по всій Росії порізали 200-300 тисяч вагонів, їх стало не вистачати, ціна залізничних вантажоперевезень зросла".

Крім того, звертає увагу експерт, залізниця є не скрізь. "Клієнтові треба доставити вантаж до станції, занурити його в вагон, він повинен приїхати до Сімферополя, тут потрібно найняти робітників, перекласти тягар в машину і відвезти його, скажімо, в Красногвардійський район. Простіше найняти машину і не мучитися, - каже колишній міністр транспорту.

Тому і в 2019 році, коли мостом підуть поїзди, ціни на материкові товари в окупованому Криму в кращому випадку не зміняться. "Тим більше, що вагонами у нас продукти давно вже ніхто не возить, - нагадує Цуркін. - Подешевшати може вугілля і рідке паливо, але ціни в магазинах принципово не зміняться. А якщо і впадуть рубля на три, ви цього навіть не відчуєте".

Нагадаємо, що після показової "черги" з фур у мережі показали фото порожнього Кримського моста.

Більше кримських новин читайте на Depo.Крим